Позаурочна діяльність

Цілі та завдання гуртка «Писанка»

З глибини століть від пращурів дісталася нам у спадщину дивовижна писанка, один з найяскравіших орнаментальних видів народного мистецтва. Це диво-твір рук людських народжується не з дерева, не з жовтого виблиску металу, а із звичайнісінького яйця і являє собою своєрідний мініатюрний живопис. Яйце, як і дерево у слов'ян, було символом весняного пробудження та оновлення світу, символом перемоги життя над смертю.

Тому, завдання гуртка є розширити і поглибити уявлення учнів про історичну обумовленість виникнення писанки, регіональні особливості писанок; засвоїти знакову символіку в писанкарстві та їх магічне значення; ознайомити з традицією розписування писанки як оберегу, роль кольорів та поєднання їх у візерунках; зосередити увагу на традиційних елементах та самостійному доборі кольорів; виховувати інтерес до декоративного мистецтва, бажання самим творити красиві візерунки. Формувати усвідомлене ставлення до свят та бажання брати в них участь, дотримуватись традицій та обрядів свого народу. 

 Пояснювальна записка.

Серед величезного кола проблем морального виховання, які надзвичайно загострилися в останній час, проблема підвищення загальнокультурного рівня учнів, їх знайомство з культурними надбаннями посідає особливе місце. Програма гуртка «Писанка» розрахована на 1 навчальний рік. Програмою передбачено той аспект, що не всі учні мають спеціальної художньої підготовки. Основна ціль програми: забезпечити інформованість та практичну компетентність вихованців в обсязі, необхідному та достатньому для того, щоб займатися писанкарською справою з повним розумінням значущості писанки, як однієї зі складових збереження українського етносу. Тому основна мета курсу: надати необхідних знань в історію різноманітних видів писанок (писанки, мальованки, дряпинки, крашанки, бісерівки і т.д.). Навчаючи учнів і передаючи їм знання про писанку, як оберіг, зберегти писанку для майбутніх поколінь.

При викладанні курсу розвиток культури пов'язується із історичним розвитком писанкарства. Весь курс охоплює розвиток писанкарства в різних регіонах України від найдавніших часів до сучасності.

Важливе місце у програмі посідає розвиток писанки не лише на території України, а і в інших країнах. Також глибоко розкриваються питання нетрадиційних писанок. З'ясовується місце і роль писанки у загальній культурі світу.

 Робота гуртка.

У 1992р. на базі Грицівського ВХПУ – 19 було засновано гурток «Писанка» призначений для учнів всіх спеціалізації. Цей гурток є одним з напрямків розвитку декоративно-ужиткового мистецтва.

Робота з вихованцями етнографічного напрямку потребує від керівників постійного вдосконалення власної майстерності та поглиблених знань з історії та розвитку писанкарства. Тому керівники гуртка Інна Петрівна Андрєєва (2001 – 2007 р. р.) та Наталія Василівна Томіленко (з 2007р.) внесли значні корективи у навчальній програмі гуртка «Писанка», що до творчих регіональних пошуків особливостей писанки та виготовлення нетрадиційних писанок з використанням таких технік, як аплікація соломкою, застосування петриківського та хохломського розпису і т.д. та знаходяться в безперервному творчому пошуку.

З 1992р.  на обласних та міжобласних виставках писанок вихованці гуртка займають призові місця, вражаючи традиційним і нетрадиційним підходом і естетичним смаком своїх витворів.

Важливе виховне значення має усвідомлення учнями необхідності розв'язання естетичних проблем. Формуються в учнів поняття про традиції наших пращурів. Програма гуртка «Писанка» розкриває перед підлітками художньо-декоративні та естетичні особливості писанкарства, ознайомлює їх  з різноманітними видами писанок, нетрадиційними писанками та характерними ознаками регіональних писанок України.

Програмою передбачено виконання самостійних практичних робіт учнів, що сприяє формуванню їхніх естетичних смаків, розвиткові уяви, творчого мислення, фантазії, усвідомленню традицій таємничої писанки.

Визначна тематика, відведена на кількість часу на ознайомлення з нею не обмежують ініціативу і творчий підхід керівника гуртка.

Керівник гуртка (2001 – 2007 р. р.): І. П. Андрєєва

Керівник гуртка (з 2007-11р. з 2012 і по нині):  Н. В. Томіленко

Керівник гуртка (2011-12н.р.):    Л.В.Матіко

РОБОТИ УЧНІВ